Bezoekers

149102
TodayToday339
YesterdayYesterday303
This WeekThis Week939
This MonthThis Month4808
All DaysAll Days149102
logo.jpg

Motie Marktgelden

De fractie van Gemeentebelangen Smilde-Beilen-Westerbork is zeer teleurgesteld en ontstemd over de uitkomst van een debat over de door deze partij ingediende motie over de herziening van marktgelden.

 

De wethouder hield aan, dat de marktgelden kostendekkend moeten zijn. Charles de Haas gaf het duidelijke voorbeeld, dat wanneer iemand een half broodje koopt, men toch ook niet de prijs van een heel brood betaald.

Thans geeft de verordening marktgelden geen mogelijkheid om voor een halve dag een plaats in te nemen op een markt- of standplaats. Het voorstel was, om dit wel mogelijk te maken. De CDA wethouder Schipper weigerde dit.

Charles de Haas zegt: “Zo gaat dit college voorbij aan de bijna 300 instemmende handtekeningen van de inwoners en de handtekeningen van alle marktkooplui in Smilde. Onvoorstelbaar van een coalitie, die aangeeft “tussen de burgers”te willen staan!!”

Ook werd gesproken over een wachtlijst. Er blijken twee aanvragen te zijn voor een notenstand, waarvan er één al weer is afgevallen. Dus zo uitgebreid is die wachtlijst ook niet.

Het is onbegrijpelijk, dat men niet instemt met de uitbreiding van de verordening met de mogelijkheid om een halve dag in te voeren.

Het is toch droevig, indien een wethouder financiën niet kan beseffen, dat de helft van 131,00 euro(strekkende meterprijs per jaar voor volle dag) uitkomt op 65,50! (per halve dag). Daarbij komt, dat er op geen enkele wijze wordt geluisterd naar de betrokkenen, dat het ook om principes en rechtvaardigheid gaat en dat een coalitie domweg de wethouder volgt en zo dictatoriaal de absolute macht opeist.

Waar zijn de inwoners? Waar zijn de betrokkenen? Op de markt, in de kou!

 

 

 

 

 

 

 

 

Voor nadere informatie:   Charles de Haas

                                                  0592-412779   06-51856325

 

Deel dit artikel

Submit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn